dagens fundering-ar

Dagens fundering:

Varför är manliga komiker så sjukt mycket roligare än kvinnliga?

Egentligen, kvinnliga komiker är till 95% skitdåliga, undantag Annika Andersson, enligt mig. Varför är det så? Är det för att kvinnliga inte "får" skämta om vissa saker, att det anses konstigare än om män pratar om vissa saker, eller för att män bara är alllmänt dummare och kan inte tänka så långt som kvinnor. Vi har mer kloka svar, som uppfattas tråkiga. 

Jadu, har någon något bra svar?


edit:

Och hur reagerar man när någon "flyttar till en annan värld" helt oväntat. Fick just höra att en avlägsen släkting till nig hade dött, och legat ute i vem vet hur länge. Hon har alltså gått ut från huset, och sedan dött? Hur reagerar man när man hör det? Det är liksom ingen nära, har inte träffat henne på flera år, men jag log. Försökte se ledsen ut för mamma kollade ju, men jag log.

Varför reagerar jag så? klart  jag tycker det är sorgligt och hemskt att hon dog utan någon, undra egentligen vad som har hänt med henne?
Kanske (och jag hoppas) för att jag vet att hon är på en bättre plats nu, och undermedvetet tar fram det, eller något liknande, eller bara en mänslig försvarsmekanism, för att man inte vill visa sig sårbar?

Kommentarer
Postat av: amanda ~ annasdotter

du tänker för mycket sötis :)

men sorgligt det där med den som dött <3

2011-02-02 @ 20:04:45
URL: http://annasdotter.se
Postat av: norea

det sista jag känner verkligen igen mig!

vad duktig du är madde! :)

2011-02-03 @ 07:46:36
Postat av: daniel wendefors

Det är svårt ibland att förstå hur man reagerar på saker. När det dessutom är sådana saker som känns långt bort och kanske blir lite overkliga är det ju inte lättare. Man styr inte över känslorna men det är väl tankarna som kommer efter som visar hur man verkligen känner.

2011-02-03 @ 15:08:52
URL: http://aliaspastorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback