framtidsvision

För ett tag sedan såg jag en husvagn. En liten grå husvagn. Den såg väl ut som de flesta husvagnarna. Förutom att just den husvagnen skapade en väldigt stark dröm.

Jag hade precis varit på toan och borstat tänderna på Ullareds camping. Det var ganska mörkt och jag hade gått på en gata för långt upp så jag hittade inte våran husvagn. Då fick jag syn på den, den lilla grå husvagnen och jag började funder:
Så skulle jag vilja bo ett tag, åka runt i en jätteliten husvagn runt i Europa och kanske tom i Asien. Åka runt och se massa saker och fotografera allting. Jag skulle sälja mina foton och tjäna pengar på att åka runt och se allt.


För ett tag sedan läste jag om ett par som hade åkt runt i några år på USAs vägar och tagit kort på "80talsmotellen". Ni vet dom med neonskyltar och alltid hade någon restaurang med röda soffor som satt mittemot varandra. Vet ni vad jag menar?
När jag läste det tänkte jag att det skulle vara väldigt kul, men när jag såg husvagnen hade jag ett år efter studenten redan färdigplanerad.
Jag slutar när jag är 19 och jobbar ett år på någon simpel butik, inget där man stannar så länge. När jag är 20-21 köper jag mig en liten husvagn och åker runt och ser mig omkring.


Sen började jag tänka att jag gärna vill göra detta på kristna värderingar, och det skulle väl absolut fungera. En i min församling åkte till Afrika och gjorde ett repotage om HIV/AIDSsmittade, så jag skulle nog kunna komma på något smart.



ps 1 - denna texten ska ni inte ta för seriöst, har överdrivit det mesta och såna mål går över efter ett tag

ps 2 - har ingen bild till detta inlägg, hittade ingen som passade

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vara med och tävla om att bli veckans blogg?



http://hhannas.se/2010/july/veckans-blogg.html

Postat av: Hanna

då ska du bara skriva ett inlägg om att du är med! :D

Postat av: Amanda - Annasdotter

madde va du är djup ;) hihi <3

2010-07-19 @ 17:57:12
URL: http://annasdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback